5 octombrie 2007

Lhasa de Sela

Mi-am luat trei cd-uri. Este vorba despre Bjork - Medulla, Bjork - Greatest Hits si Lhasa - La LLorona. Bjork-urile le-am comandat la Music Box in Bucuresti si amintesc chestia asta pentru ca sunt baieti misto. Fac rost de orice te taie capul in cel mai scurt timp si au reduceri bune de tot. Am postat link.

Lhasa a aparut la Humanitas, odata cu Regina Spektor, fapt remarcabil atunci cand se intampla o data la nu stiu cate luni...

Despre albumul "La Llorona" al Lhasei de Sela amintesc ca a aparut tocmai in '97, a fost realizat in colaborare cu chitaristul Yves Desrosiers si a pus ceva probleme categorisirii stilistice. Eu l-as numi melanj de folk sud-american, blues si down-tempo, reteta perfecta pentru un rezultat nostalgic-negru (zambesc gandindu-ma ca ar fi putut fi pus pe versuri de Bacovia) desavarsit. L-as compara cu creatiile Tatianei Stepa si m-as bucura sa o fac. Vocea tragica si calda in acelasi timp, poemele ce stralucesc in chitara clasica si viori, spaniola ce atat de dulce imbraca totul, fac "La Llorona" un trebuie-avut al iubitorilor de Garcia Marquez sau Julio Medem (apropo de Medem, nu scapati "Lucia y el Sexo" sau "Los amantes del circulo polar", veti simti muzica mai profund si veti avea alternativa serioasa la Pedro Almodovar).

Al doilea album, "The Living Road", a gresit prin piesele in engleza si franceza. Dincolo de asta, e o confirmare a valorii creative.

In sfarsit, imi amintesc de concertul Lhasei la Bucuresti si imi pun doua intrebari : cati l-or fi stiut si cum de?...

Lhasa - El desierto



Lhasa - Con toda palabra

Un comentariu:

cupsu spunea...

muzici, sfere si femele